Sissta jobbar helgen.....

Jepp nu jobbar jag min sissta helg. Om det inte blir övertid på det andra jobbet vill säga =) Men sissta helgen på detta i alla fall. Kul att få varje helg ledigt! Ikväll sitter min syster Mia barnvakt åt Norton och Noel. Anna och Robban har nämligen tagit flyget till Berlin. Kul av Robban att överaska Anna med en hemlig resa. Tänk om Olle kunde göra det någon gång! =P Skämt och sido, ni förtjänar att ha en helg för er själv ni. Fattar faktiskt inte riktigt hur ni fixar allt ibland. Det är sjuka barn,vab,bajs,kiss,hundar,gnäll,städa,tvätta ja och sen en massa mer.Och lik förbannat klarar ni er galant. Det va i onsdags morgon jag riktigt fick se vad ni gick för. Det hela började med att anna ringde för att kolla om jag kunde passa n1 och n2 på morgonen tills robban kom hem. O självlart kunde jag det, inga problem. Men när jag kommer hem till anna o robban står anna med bara trosor på och en skrikande noel i ena handen och en elefon med vårdcentralen i andra. På något vis lyckades hon krångla på sig ett par byxor, fråga mig inte hur hon gjorde utan händer. Men sedan i alla fall så sa hon att båda barnen bara hade sovit typ 2 timmar o robban åkte vid 4. Då sa jag att, gå du och vila lite då så ger jag barnen frukost. Så blev det. Men det dröjde nog inte mkt mer än 30min innan dom båda började ILL skrika efter MAMMA! Anna sa att hon ändå inte kunde sova så hon skulle ta en dusch. O ni ska ju inte tro att hon fick duscha själv! Hon och två ill skrikande barn stod nu i duschen och jag kunde inte göra något för att hjälpa henne. Kändes inte toppen bra. Men det va i alla fall nujag märkte hur fantastisk anna är. Jag hade fått PANIK av detta men inte anna inte. Hur hon i huvudtaget lyckades bli ren under denna episod är för mig ett musterium. Helt otroligt! I sådana lägen tänker jag, JAG SKA ALDRIG HA BARN. Men jag avlastar mer än gärna min syster =) O jo jag vill ha barn för gud så mysiga dom kan vara. Så nu vet ni vilken tuff och bra mamma anna är. Kärlek till dig! Och kanske alla mammaor som kämpar på i vardagen.

Ha nu en bra helg så hörs vi snart igen....Puss


Kommentarer
Postat av: M

Det är kärlek!

2010-11-21 @ 13:08:03
Postat av: Anna

Å min fina syster!!!! Älskar dig... jag undrar oxå hur jag lyckas bli ren när jag duchar för jag gör det aldrig själv.. men nu i heögen har ett års gammal skit å avlagringar fått lämna kroppen hihihi... helt själv med Body scrub de du!!!! Puss på dig!

2010-11-22 @ 08:43:46
URL: http://myselfandfamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0