Kanske Stockholm en sväng...

Bestämde mig för att trottsa vädret och kränga  på mig termobyxor och skidjackan för att försöka hitta allt skit som nu mera gömmer sig under den underbara snön. Tog även med mig en lös Bruno ut för att busa i snön lite. Gick super bra ett tag tills han bestämde sig för att jag va tråkig och han mkt hellre ville jaga. När han väl hade bestämt sig så va det inte mkt att göra åt det. Blev bara ett stort snömoln efter honom. Fanns inte mkt att göra, för hur kommer det sig att ju mer jag gapar och skriker på honom ju fortare springer han =/ Hmm konstigt. Då gick jag in till mina grannar Alf och Ragnhild,eller Mamma som Alf kallar henne. Där fick jag en starkande kopp kaffe o en massa fika. Mums så gott. Det värmde i vinterkylan. Om dom bara visst hur mkt vi tycker om dom. Alltid så glada när man tittar in för att säga hej. Har det gått mer än två veckor utam att vi varit inne hos dom så kommer dom in och frågar om vi mår bra och om vi inte ska komma in till dom på lite kaffe. Kan man ha bättre grannar? NÄÄÄÄ skulle inte tro det.
För övrigt så har jag fuskat och satt upp julstjärner och adventsljutakar i fönstrerna. Vet att det är några dagar för tidigt men Olle och jag ska troligen iväg idag eller i morgon till Stockholm. Och i helgen ska jag troligen jaga och på klassträff. Så jag tyckte att det inte gjorde så mkt. Är ni sådana som blir arga på folk som sätter upp stakarna i fönstret för tidigt? Ja då får ni väl bli lite arg då, men gud som jag myser!!!
Den va ju inte många direkt som ville vara med och tävla om min mössa. Det va riktigt synd det. Är väl alltid kul och vinna. Om det så är en kryddpåse! Men men.

Kram på dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0