Blä och usch så äckligt!

Vad ska jag börja....
Dagen har egentligen varit helt underbar, har nämligen suttit ca 4 timmar från 11 till 3 hos Annelie och bara pratat strunt. Druckit lite för mkt kaffe och ätit lite för mkt gott =) toppen helt enklet. Sen kommer jag hem. Panik och ilska bara rinner igenom kroppen som en vild storm! Kommer hem till ett in pissat hus. Har nämligen hand om min pappas tyska jaktterrier. Jätte mysig hund men.....Det är något men terrier och att pissa in revir. Och det är något speciellt men just revir piss. Det är extra äckligt av just den anledningen att det är så koncentrerat. Det luktar ungefär som om vi har 20st hundar som lämper vilda i huset här nu. Och just revir piss hamnar ju inte på golvet utan väggar, soffor, och upp på möbler. Just denna gången hade vi en förstärkare som stod vid tv-hyllan som han såklart inte hade missat. Lite halft intorkat piss på förstärkaren och troligtvis i, i och med att det är som små hål på ovansidan liksom. Och upp på tv-hyllan och rakt på våran vhs-spelare!! Tror att det även där har lyckats komma in i själva lukan. BLÄÄÄÄÄÄ!!! Och sedan sisst och äckligast SOFFAN!!!! Jag tror jag blir galen!!! Nackskott va ett förslag och det är inte långt tills jag går och hämtar bössan.
-Andas Bodil!
Den hunden ska vara glad ifall han överlever veckan ut. Risken att jag hinner gå och bli riktigt knäpp är överhängande.  
Ingen som har tipps på hur man får bort lukten??

Men snart kommer Olle hem och då ska det lagas rådjur kruddat med rosmarin och rödvinssås och potatis. Låter mumsigt. Hoppas det är lika gott som det låter bara för jag är vrålhungrig. Men är man en usel kock så väntar man helldre på att den riktiga kocken kommer hem och halvsvälter helldre själv. Hoppas det blir ett glas rödvin över. Kanske just vad jag behöver just i detta nu för att lugna nerverna. ;) Kanske bäst att ta ett glas innan olle kommer igång med såsen så att jag garanterat får mig ett glas.


Ha det gott och njut av allt fint du har....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0