Jakt o svamp

Hej å hå!!!
Gick upp vid 6 tiden för att äntligen komma ut i skogen en sväng med pappa. Helt unerbart! Det va helt perfekt väder för att gå och jaga. Eller ja det va det kanske inte om man ska prata rent jaktmässigt men för en sådan som mig va det precis som det skulle. Jag hatar nämligen att frysa. Just därför bryr jag mig inte ett skit om älgjakten. Det är inget för mig det. Sitta på ett pass och frysa i flera timmar för att kanske kanske få om möjligt se en stackars älg springa förbi i ill fart. Nä du det är inget för mig. Annat är det att gå med hunden och njuta av naturen. Det är det enda rätta. Man slipper frysa och späningen att vänta på att Bruno ska "ta upp" är underbar. Jobbigt bara att jag har en förmåga att gå vilse lite =/ tur att det är pejl på hunden så att man lätt kan hitta mig också. Hihi.
Jag gick o gick ochbruno sprand o sprang men till sisst hittade han ett rådjur att springa efter. Första skallet kom just i den stund som jag lägger en bäll när jag skulle ta mig över ett dike. Lyckades vrida till höfften på nått vis. Nu värker det som bara denn när jag ska lyfta benet. =( Så kan det gå. Men det blev inget skjutit. Men oj oj va svamp pappa och jag hittade. En hel ICA kasse kantareller. Men det ska jag ju aldrig mer göra om! Om ni någonsin har plockat så mkt svamp så vet ni nog vad jag menar. Det tog ju timmar att rennsa all denna svamp. Puh!




Pappa och Bruno tar en välbehövlig paus. Visst är dom fina.
Hmmm undra vad morgondagen har att erbjuda. Jag hoppas på bebis mys, ett roligt samtal och sen kanske jag ska göra lite nytta med =)


Ha det gott!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0