Hide away.....


I början, pirr, blickar, skratt, kontakt, känslor i överflöd, hångel, beröring. Inget är väl mer underbart än när man blir kär. När huvudet inte har något att säga till om. Kroppen gör precis som den själv vill. Rådnar, svettas, darrar, ryser av välbehag. Men så kommer huvudet ifatt kroppen och allt ställs på sin spätts.
Hur funkar det egentligen? Hur kommer det sig att ibland funkar allt och ibland spricker allt i tusentals bitar. Sitter just du där hemma och undrar varför det inte funkade? Kanske är svaret bara så enkelt som att, det va inte meningen. Jag har själv vatt där. Kännt hjärtat värka, hört alla förklaringar, gråtit floder, kännt tomheten, tomrummet som blir kvar. Ekande, oersättligt.Försöka låsa in det där elaka o jobbiga i den "svarta låda".  Ja jag vet hur det känns. Även om du tror att du är ensam, ensamast i hela världen. Det blir bara bättre. Du reser dig starkare än du någonsin trodde du kunde bli. Känns kanske inte så precis i detta ögonblick, men snart. Sexigare, vackrare, finare, inte längre någons jävla andrahandsval! Mina sista ord till dig, du är och kommer för alltid vara en bättre människa än många andra. I mina ögon den bästa. Mitt FÖRSTAHANDSVAL!   



Låttexten till Lalehs- hide away.

Don't tell me not to leave
Right before I go
You dont even know
What youre asking me to do
Don't tell me honey please
I have made a choice
There’s nothing in the world
You can do to change my mind

Was looking for a place to hide away
Instead I lost the heart I gave away
Tell me how could love stand a chance again...

I must admit that I
Been feeling so alone
It's what I am
It's what I’ve been, what I’ve become

Don't push it we both know
I'm falling every time
You look at me
Like you did
When you were mine

Was looking for a place to hide away
Instead I lost the heart I gave away
Tell me how could love stand a chance again...


Kommentarer
Postat av: yvonne

Fint skrivet,du är duktig på att blogga mitt hjärta.Älskar dig kram mamma

2010-10-16 @ 10:20:42
Postat av: Mia

Känner igen mig extremt för tillfället :(.....

Hoppas på att det du skrivit i slutet är något som kommer till mig snart också....

Fina blogginlägg du har gumman!!

2010-10-16 @ 15:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0