Vad väljer du ...

Vissa dagar tänker jag på så mkt olika grejor att jag inte vet riktigt hur jag ska sortera ut allt och få ner det här. Vill ju att det ska vara någorlunda välformulerat. Men jag ska göra ett försök att reda ut mina tankar.

I lördags va vi ju som bekant och festande lite lätt med några tjejer ur mitt gamla tjejgäng. Det va as kul att festa med er flickor. Hoppas vi kan träffas snart igen. Jag blir så glad av underbara människor. Även om kvällen inte slutade som den började, alltså på topp så vill jag ändå tacka för att ni är så fina. Jag drog ju med mig Olle till förfesten också. Tänkte inte riktigt på att det bara skulle vara tjejer på förfesten. Men vilken tur att jag tog med mig honom. Det började med att olle sa att han ville klippa sig när vi va innne i stan på dagen. Det slutade med att Malin tog en klippaparet och började snagga sidorna. Vilken tur dock att Stina har utbildat sig till frisör för det blev väl kanske inte riktit som Olle hade tänkt sig. =/ Bra försök dock Majsan. Stinade snyggade i alla fall till frissan på honom och jag har bara en sak att säga WOW!!!!!! Fy fasiken va snyggt det blev. Blev lite galen i honom igen =) Grrrrr så snygg han va med ny frilla och ny skjorta. Lovar att lägga ut en bild på honom sen. Ni kommer drägla som bara den hahah.
Det stora bekymmret denna kvällen va hur vi skulle komma hem. Jag gjorde en sak jag aldrig ska göra om. Jag ringde min storasyster Mia. Utnyttjade min lillasysterröst och frågade bedjande. Skulle du kunna hämta oss och köra hem oss från stan? Nu är ju grejen den att Mia bor ju i stan så det blev ju rikigt långt för henne att åka. Men hon är så snäll så hon bli dum hon. Hon sa ja visst kan jag det. =) ´Jag visste ju redan att hon va lite utöver det vanliga i snällhet men detta slog nog allt. Jag började tänka; skulle jag gjort detta för henne?? Svaret: Jag vet faktiskt inte. Men nu skulle aldrig tveka! Tack underbara Mia för att du hämtade oss och körde hem oss till holkaryd. Det va guld värt. Kanske dessutom ska be om förlåtelse för allt tjötande på vägen hem. Jisses får du inte skav i öronen efter det så får du det nog aldrig. Men tack ännu en gång för att du alltid ställer upp. Jag önskar jag vore mer som dig. Och det ska jag bli.
Dagen efter vaknade Olle o jag med en välförtjänt huvudvärk. Blev kanske lite mer än 5 öl om jag ska vara helt ärlig. Ringde runt för att uppdatera mig på vad som hände för dom andra som stanade kvar. För vissa hade kvällen slutat kanske lite bättre än den började men för andra hade det åt skogen så att säga.
Jag har tänkt mkt på hur folk är mot folk. Varför folk gör på ett visst sätt och hur dom hantera en viss situation. Den stora frågan jag inte kan komma på något svar på är: Varför väljer folk att vara elaka??? Snälla svara mig på denna fråga. Jag tror att alla kan välja att agera på ett eller annat sätt. Så varför då välja den bittra vägen? Varför välja hämd och elakheter.Jag önskar att alla bara kunde ta mer ansvar för sina handlingar. Väljer du att snacka skit eller slåss? eller väljer du ärlighet och vänlighet. Jag vill tro att alla vill välja vänlighet men att det strular till sig någonstans på vägen. Men var?
Mitt mål i livet kommer alltid även om det kan vara sååååååå svårt. Så kommer jag försöka med all kraft jag har att välja "godhet". Gör du det med så blir ju allt så mkt bättre här i världen.


Ha det gott vänner!

Kommentarer
Postat av: Anna

SLUTA NU!!!



Börjar ju grina wiiieeiii Sånt fint du skriver.

Men varför i allsin dar ringde du inte mig?! Jag hade kunnat hämta er ju. Gör d nästa gång. Ni har ju kört på fylle anna sååå många gånger. =)



Jag vill oxå välja godhet... å någonstanns där inne så tror jag att alla vill det som du skriver å nånstanns där inne så tror jag att jag alltid gör det. Men jag lurar nog bara mig själv med tanken isjälva verket så är jag nog samma skitstövel som alla andra.



Men bara så du vet så tycker jag du valt din väg redan... GODHET står på din väg genomlivet..



Älskar dig syster yster!



Puss puss

2010-09-27 @ 13:23:28
URL: http://myselfandfamily.blogg.se/
Postat av: B

Ni va ju på kräftskivan ju =) TYcker om dig med syster.

2010-09-27 @ 13:38:28
Postat av: Anna

Ja just d.. d va jag ju... du ser minnet är som en guldfisk... hahah

2010-09-27 @ 13:52:07
URL: http://myselfandfamily.blogg.se/
Postat av: M

=o)

Det va väl ingen fara.....oavsett vem du ringt så hade de ju fått köra samma sträcka.

Om ni inte fått tag i nån som redan va i stan och bodde i vrigstad då vill säga...

Hade anna kört så hade hon kört lika långt och om någon hämtat från vrigstad hade de fått köra lika långt som min sträcka motsvarade..

Hänger du med? Hahaha!



Klart du ska ringa igen om du behöver, fråga kan man ju alltid göra! =o)



Jag lär ha tillfälle att håva in tjänster framöver så det räcker och blir över för all framtid från både dig o olle så passa på att "utnyttja" mig medans ni kan! Hahaha!



Kram

2010-09-27 @ 15:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0