lite lite panik

Okej fik mitt lönebesked idag. Inget fel på lönen, inte alls. Men jag höll på att gå i taket när jag såg att jag fortf hade minus 1 timme på kompkontot! Panik! Jag som va helt övertygad om att jag hade minst 10 timmar över. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till. Ska jag ta obetald semester över sälen resan? Kanske är bäst så. Vill ju inte ligga minus på det där kontot resten av livet liksom. Så nu är jag lite deppig faktiskt. Och jag tror ju att Olle o jag klarar oss på den lönen jag får då ändå. Har ju inte vant mig vid att ha en så bra lön än såläng så det blir nog bst så tror jag. Hade för övrigt en ganska glassig dag med kurs från 8 till 12. Miljökurs för att va mer exakt. Väldigt inressant måste jag säga. Och nästa vecka blir det Lean-kurs. Vad det går ut på vet jag inte riktigt. Men jag har hört att vi ska bygga med lego =) Låter väl ganska roligt enligt mig. 

Hoppas Pierre vill träna idag. Behöver verkligen få in träningen i min vardag. Börjar kännas lite kämpigt nu så nu är det inte dax att ligga på latsidan. Nej bara att ta sig i kragen och dra sig dit. Men det går alltid lite enklare när man har någon som hänger med. 

I morgon är det torsdag mina vänner. Gott! 

 


Kommentarer
Postat av: Mia E

Lean-kurs?? Då kommer du få läsa om saker som jag läst om i snart 3 år :). Logistk vettu!!!

2011-02-23 @ 20:01:57
Postat av: Fanny

Lego-ryktet stämmer. Lean-kursen har jag med gått :). Helt ok, dagen var ganska rolig om jag inte minns fel :).

2011-02-23 @ 21:12:08
Postat av: anniepannie

"Lean Production är en filosofi om hur man hanterar resurser. Syftet med Lean är att identifiera och eliminera alla faktorer i en produktionsprocess som inte skapar värde för slutkunden. Enkelt uttryckt handlar det om 'Mer värde för mindre arbete'"

2011-02-26 @ 10:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0